COACHINGSMETHODES
Voor de kindercoaching gebruik ik verschillende methodes. Niet bij iedereen past dezelfde methode. We kiezen altijd samen wat bij het kind past.​
​
Tekenen met het kind
In Mijn Hartelief zal ik door middel van tekenen in de belevingswereld van het kind gaan en van daaruit het gesprek met het kind aangaan. Door middel van tekenen kan een kind veel van zijn gevoel kwijt en duiken we samen in zijn eigen wereld om terug te komen naar zijn ware zijn van dat moment!
​
De Reversiemethode®
Een kind spiegelt de ouder(s). Een mooie methode om met ouder(s) te kijken waar de ouder tegenaan loopt en waar dit vandaan komt, is de Reversiemethode® van Sylvia Leegwater.
​
De Reversiemethode® staat voor het terugdraaien van de tijd. Deze methode gaat terug naar het kind in de ouder en geeft op een liefdevolle wijze een duidelijk beeld van het gedrag van de ouder waarop het kind reageert. Dat heeft als belangrijk voordeel dat het kind vanzelf mee verandert als de ouder dat stukje in zichzelf heelt.
​
De Reversiemethode® maakt gebruik van 12 kernverlangens en het Enneagram. Wanneer kinderen het moeilijk hebben, raakt dat een stuk in de ouder. De Reversiemethode® laat zien dat het niet het kind is dat de ouder zo raakt, maar dat het de pijn is van het kind in de ouder zelf.
Hartritme
Intuïtief coachen met Hartritme, is intuïtief coachen in het veld van je hart. Het gaat over jouw eigen wens, jouw mogelijkheden, jouw gevoel. Over jouw leven, op jouw manier, volgens jouw ritme. In verbinding met je gevoel en met jezelf, jouw essentie. Zodat jij in verbinding kunt “zijn”.
Voor iedereen vanaf ongeveer 10 jaar die op zoek is naar de verbinding met zichzelf!
Coachée, coachingsspel
Met dit spel gaan we o.a. op zoek waar je tegenaan loopt, en je kwaliteiten en talenten, en hoe je die kan inzetten in je dagelijkse leven.
Aangenaam kennismaken
Een spel met vragen waarmee we kennis met elkaar maken en met waar u met uw kind tegenaan loopt. Dit gebruik ik als intakegesprek, dus geen lange lijsten invullen.
​
Visualisaties
Het kind meenemen in een innerlijke reis en hem daar laten ervaren wat hij nodig heeft, zodat het kind in het dagelijks leven terug kan gaan naar dat positieve gevoel van de visualisatie.